close

Every Breath Bernanke Takes (柏南克的呼吸之間)

今天在電視上看到了一個很有趣的惡搞影片,

影片背景是在描述哥倫比亞財經研究所所長Glenn Hubbard,

在與柏南克角逐美國聯準會主席中失利,

他的學生代替Glenn Hubbard發表心聲所作的MTV,

(據說是因為Glenn Hubbard與布希在經濟政策上意見不同)

所以在MTV開頭又拿出了布希講過的話酸他一下!

看完這個MTV以後我只有一個感想,

你要不要出片阿!還真的很會唱...

不過人家現在搞不好是年薪好幾百萬的經理人了。


影片是改編自Police的歌「every breath you take」,

不過原唱與原作都是Sting,

在這裡附上的是Police唱的版本,

方便與惡搞版對照。



The police「every breath you take」




以下為影片歌詞

中文我盡力的翻出來了,

不懂的有部份參考別人翻譯,

錯的話就原諒我吧!


Every Breath Bernanke Takes



[George W. Bush:] "Ben Bernanke is the right man to build on the record that Alan Greenspan has established. I will urge the Senate the act promptly to confirm Ben Bernanke as the fourteenth Chairman of the Federal Reserve."

[布希]
" 柏南克.班 是個正確人選來建立在葛林斯班過去已創建的紀錄

我將催促參議院迅速地做核準 柏南克.班 為第14屆的聯準會主席"


Every breath you take /在你呼吸之間
Every change of rate /你每次的調整利率
Jobs you don't create /工作沒有增加
While we still stagflate /停滯通膨仍然存在
I'll be watching you /我會看著(監督)你

Every single day /每一天每一天
Bernanke takes my pay /Bernake(柏南克)搶走我的錢
When growth goes away /當經濟不再成長
Inflation will stay /通貨即將膨脹
I'll be watching you /我會看著(監督)你

Oh can't you see? /你難道看不到嗎?
The Fed's where I should be /我該在聯準會中
How my poor heart aches /我心多麼痛
With each of your mistakes /在你每個錯誤中

First you move your lips /你只會動嘴巴
Hike a few more BPS /基息再調升吧!
When demand then dips /當需求再下降
And the yield curve flips /殖利率失去控制
I'll be watching you /我會看著(監督)你

Since you came supply's lost without a trace /自從你來供給消失
I dream at night that I punch you in the face /夢裏我痛扁你的臉
Your interest policies I cannot embrace /我無法認同你的利率措施
I feel so wronged and I long for Greenspan's place /感覺真差、我渴望葛林斯班的位置
I keep cryin': Benny! Benny! Please... /我不停的哭喊著:小班!小班!拜託...

Oh can't you see? /你難道看不到嗎?
The Fed Chair should be me /我該是主席
How my poor heart aches /我心真疼痛
When prices escalate /當物價逐步上升

Every move you make /你的每一個動作
Every oath you take /你的每個誓言
Hope your models break /希望你策略失效
Bet that beard is fake /打賭你的鬍子是假的
I'll be watching you /我會看著(監督)你

CBS is great /CBS(哥倫比亞大學)很好
Wouldn't change my fate /我的人生不會改變
But we'll be watching you /但我們會看著(監督)你
We'll be watching you /我們會看著(監督)你


arrow
arrow
    全站熱搜

    yashuzuki 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()